Levering

Afternet.nl heeft een uniek concept, waarbij u kunt kiezen tussen een budgetprijs en een serviceprijs. Deze verschillende prijzen zijn op de website te onderscheiden door de kleuren geel en blauw.

Leveringsvoorwaarden Budgetprijs - Geel

Zowel in de fysieke winkel als de online winkel staat een collectie koelkasten, wasmachines, vaatwassers en televisies, maar ook diverse huishoudelijke apparaten. U kunt kiezen voor een internet- of een serviceprijs. Bij de internetprijs bestelt u de aankoop en haalt u deze zelf op. Of wordt deze tegen een meerwaarde bij u afgeleverd middels een pakketdienst. Om te kiezen voor de budgetprijs kiest u standaard voor de 'gele prijs.' 

Leveringsvoorwaarden All-in Serviceprijs - Blauw

Voor een wat hogere aanschafprijs bieden we een volledig servicepakket. In een straal van 30km om Leerdam kunt u kiezen voor een serviceprijs. Op de website kunt u een postcodecheck doen. Mocht u binnen een straal van 30km om Leerdam wonen, kunt u bij een product op de website kiezen voor de 'blauwe prijs.' Deze prijs is iets hoger dan de budgetprijs. Deze prijs biedt u zowel binnen als buiten de garantie onze volledige medewerking voor zowel vragen als klachten over uw apparatuur. Als extra voordeel, betaalt u buiten de garantie geen voorrijd- en onderzoekskosten in geval van een reparatie.

 

Retourneren van je webbestelling

Via Afternet.nl kan je, zonder het persoonlijk advies van een verkoper, een product bij je thuis laten bezorgen of afhalen in de winkel. Daarom kan je bij een aankoop op Afternet.nl een product zonder opgave van reden binnen 14 dagen na levering nog retour melden. Een aankoop online noemen we ‘koop op afstand’. 

Je mag een bestelling via de website bekijken of het product aan je verwachting voldoet. Je hebt dan 14 dagen de tijd om het product weer terug te sturen of in de afternet winkel af te geven. Je mag met het product hetzelfde doen als wanneer je iets in de winkel koopt. Je mag het product uitproberen, maar niet echt in gebruik nemen.

·         Bekijk het product zoals je dat in de winkel zou kunnen doen

·         Haal het product gerust uit de verpakking en bekijk het

·         Haal het product netjes uit de doos, zodat de verpakking heel blijft

Voorbeelden:

·         Stofzuiger: Haal de stofzuiger uit de doos, bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet de hele woonkamer mee stofzuigen.

·         Frituurpan: Je kunt een frituurpan van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren. Laptop: Een laptop mag je aanzetten maar er mag niet mee gewerkt zijn.

·         Luchtbevochtiger: Je mag het apparaat aan en uit zetten, maar niet

met water erin een paar uur aanzetten in je huis.

Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Extra bijgekochte servicediensten of bezorgdiensten die reeds zijn uitgevoerd bij het afleveren van het product, vallen niet onder het herroepingsrecht.

 Een product voldoet niet (volledig) aan de retourvoorwaarden als:

·         Het product niet compleet is zoals geleverd in de doos

·         De verpakking of het product onnodig beschadigd is

·         Het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen).

Indien je meer hebt gedaan dan nodig was om het artikel te kunnen beoordelen zal Afternet een waardevermindering van het product bij je in rekening brengen en/of de kosten die nodig zijn om het product weer te kunnen verkopen. Hieronder valt ook het resetten van een laptop.

Werkt het apparaat niet goed? Dat valt onder de wettelijke garantieregeling. Wij helpen je dan met reparatie/vervanging.

Artikel terug brengen naar onze winkel

Wanneer je besluit jouw product te retourneren ontvangen we die graag retour bij onze winkel. De contactgegevens zijn te vinden op de factuur. Je krijgt het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, teruggestort op je bankrekening. Als je er voor kiest om het product per post te retourneren, dan zijn de kosten voor het retourtransport voor eigen rekening. Kosten die je hebt gemaakt voor aanvullende dienstverleningen die zijn uitgevoerd, zoals inbouwen van apparatuur, ontvang je niet retour. Welke winkel jouw product heeft verzonden kun je terugvinden in de bevestigingsmail. Vermeld in elk geval je ordernummer of factuurnummer voor snelle opvolging. Liever even persoonlijk contact? Bekijk hier alle contactmogelijkheden.

·         Komt het even niet uit om het artikel zelf te retourneren in de winkel of is het product te groot om per post retour te sturen? Neem contact op met de lokale Expert om een retourafspraak te maken. De kosten die hieraan verbonden zitten verschillen per product, maar bedragen maximaal €30,-. Informeer naar de mogelijkheden.

·         Als je er voor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dat risico voor jou. Daarom adviseren wij de producten retour te brengen in de winkel of contact op te nemen met Afternet voor een retouropdracht.

Wat kun je niet ruilen of retourneren?

Sommige producten kunnen niet retour gestuurd of geruild worden:

·         Softwarepakketten waarvan de verzegeling is ge- of verbroken of die zijn geïnstalleerd/geregistreerd

·         Servicedienst waarvan gebruik is gemaakt

·         Inktcartridges en tonercassettes waarvan de verpakking is geopend; de waardevermindering na openen van een cartridge of toner is 100%

·         Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen

·         Artikelen die vanwege de hygiëne niet geruild kunnen worden (als deze producten geseald zijn en de seal is verbroken), zoals in-ear dopjes, hoofdtelefoons, stijl- en krultangen, Sodastreamcilinders, tandenborstels, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend.

·         Artikelen die geregistreerd zijn

Wat is een verzegeld product?

Sommige producten zijn verzegeld, dit zijn voornamelijk hygiëne producten. Je kunt met behoudt van de zegel beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

Ruilen van artikelen gekocht in onze winkel

In onze winkel voorzien wij jou van persoonlijk advies. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over het gekochte apparaat. Dat vinden wij vervelend en daar willen we je graag bij helpen.

Indien je niet tevreden bent met je product die gekocht is in onze winkel, bieden wij de service dat het product binnen 14 dagen geruild mag worden. Het product moet in originele verpakking, compleet, ongebruikt en met aankoopnota ingeleverd worden. Speciale bestellingen of op maat gemaakte artikelen kunnen niet omgeruild worden in de winkel. Producten die niet geruild kunnen worden in de winkel staan onder bovenstaand kopje “Wat kun je niet ruilen of retourneren?”

Functioneert het product niet naar behoren?

Is je apparaat technisch niet in orde? Dan valt dit onder de garantieregeling en helpen we je graag met een passende oplossing.

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking